Det blir en tuff vecka nu ändå

Igår fick vi nämligen reda på att bostadsrättsföreningen har godkänt oss som nya köpare på radhuset! Äntligen, eller vad säger man! Hur många veckor sen är det inte sen vi skrev kontrakt nu liksom?
 
Redan på torsdag efter lunch ska jag till Fastighetsbyrån för att skriva under lite papper samt få nycklarna (får fullmakt av J så jag kan skriva under ensam, så han slipper ta ledigt bara för det). Hej vad det går! På lördag har jag bokat min pappa och bror till att hjälpa till att bära möbler och annat. Varken jag eller pappa får dock bära för mycket eller för tunga saker så brorsan och J kommer få dra det tyngsta lasset.
 
Så idag har jag mycket att göra! Riktigt glad att jag inte jobbar nu!
  • Ringa och säga upp en massa abonnemang
  • Säga upp lägenheten
  • Göra flyttanmälan
  • Få bort all disk och göra en lätt städning av ytorna
  • Börja packa
  • Sätta ut saker till försäljning som jag inte ska ha

Onsdagen innebär mer packning, och även torsdagen. In emellan ska jag försöka få tvättider varje dag också för att få bort mer eller mindre all tvätt som går samt försöka tvätta upp lite nya gardiner jag har liggandes. Får se vad jag orkar med helt enkelt. Packningen är ju det viktigaste i alla fall.
 
På lördag ska hela lägenheten tömmas, har vi planerat. På söndag har jag jour i stallet så då kommer jag inte få gjort ett dyft. Sen i nästa vecka - tisdag och framåt, så ska det städas här i lägenheten. Lite vad man orkar dag för dag. Måndag kommer jag vara helt slut efter helgen, och det är ultraljud på morgonen samt ljusparty på kvällen så då blir det en vilodag. Har ju ingen riktig brådska med att tömma lägenheten så det ska mest göras för att det ska försvinna. Sen kommer den stå tom här tills nån annan får ta över den. Rätt snart hoppas jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0