Aktivitet gör att tiden går

Vilka dagar! Är helt slut. Dock kan jag inte påstå att jag har gjort speciellt mycket, men riktigt urusel sömn och lite aktiviteter både från mig och magen gör väl sitt.
 
I tisdags var jag ute med mamma lite på eftermiddagen. Skulle ha lite foder till hästen så blev en stund ute med att handla det och sen få in det i tunnan i stallet och så vidare. Numera måste jag ha med nån när jag köper foder, eller skicka någon som får göra det åt mig, för jag får inte längre lyfta de här tunga och otympliga säckarna på 20-25 kg. Jag har fått kramper nedtill av betydligt mindre vikter, när jag lyft det på fel sätt.
 
Igår var det dubbelpass på jobbet. Det tog emot rejält, var inte sugen alls. Och gud så ont jag hade i höfterna, ländryggen och benen efteråt. Min kropp hatade verkligen alla trappuppgångar. Är ju van och har inte känt någonting tidigare, men igår tog det emot som attan alltså. Speciellt höfterna, har redan börjat få lite problem. Speciellt i den vänstra. Det är så trist, för jag har märkt att jag inte kan rida som förut heller utan att det ska göra ont. Fruktansvärt tråkigt! Men det är bara att bita ihop! Lugna turer klarar kroppen så det får det bli framöver.
Gårdagens dubbelpass var också det sista för i år. Himla skönt! Detta beslutade jag dock för några veckor sen redan och ingenting jag sa igår när det tog emot så. Normalt brukar jag ge mig fan på att jag ska göra saker och ting trots att det tar emot, men nu ska jag ju tänka lite extra på mig själv och framförallt den lilla saken i magen.
 
Sov massor efter jobbet, var halvt förstörd när jag vaknade för höften gjorde så j*vla ont, men det släppte sen. Dock gjorde jag inte ett dugg igår, utan var vaken ett par timmar framför tvn och sen la jag mig och sov igen, trött som in i bänken.
 
Idag har inte varit bättre. Sov ganska bra efter jobbet, förutom de ständiga drömmarna jag har varje gång jag sover. Kommer ihåg i princip alla. De handlar om allt från onda höfter, alienbebisar och ovanliga Pokémon till brinnande hus och Jack Sparrow. Haha, i drömvärlden är ingenting normalt. Konstigt ändå att jag lyckas komma ihåg det mesta nu, när jag typ aldrig gjort det förut?
I alla fall, när jag tog mig upp så åkte jag till stallet och sen stannade vid en affär för att lämna in lite paket och handla mat. Hemma igen åt jag mat och tog en powernap. Vaknade, kollat på tv, ätit igen och ska nu sova.
 
Mina dagar är extremt korta och får ingenting gjort tycker jag. Men hoppas jag piggnar på mig igen snart! Såhär går det inte att ha det. Kanske ska be dem ta lite nya blodprover på mig och se om jag behöver lite tillskott! Helst inte för då blir jag väl förstoppad igen med. Finns positivt och negativt i allt just nu, haha.
 
Hoppas alla har det bra! Nu är det läggdags!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Underbara Graviditet

Förstagångsmamma

RSS 2.0